CEO Message
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세계적 기업이 된 아마존, 알리바바, 네이버, 카카오 등의 공통점은 정 보통신기술을 활용한 대(對) 고객 서비스 플랫폼 회사라는 것이다. 그 들은 무한경쟁 속에서 살아남은 다른 기업들의 상품과 제품을 글로벌 고객들과 쉽게 만날 수 있게 해주며 급성장했다. 경쟁력 있는 다양한 기업을 활용하여 시장의 다양성과 확장성에 선제 대응하며 고객을 확 보한 후, 안정적 제품 공급을 위한 기업 인수 합병 전략으로 제조 기업 들을 자신들의 플랫폼으로 끌어들이고 있다.
Amazon, Alibaba, Naver, and Kakao, which have become world-class companies, have something in common. Common feature of them is that they all are based on customer service platforms utilizing information and communication technology. They could grow fast by making it possible for global customers to meet the goods and products survived from infinite competition. These companies employ other various competitive companies to proactively respond to market diversity and scalability to acquire customers, and then attract manufacturing companies to their platforms with a strategy of acquiring and merging other companies to provide products in a stable way
수년 전, 현대·기아자동차 정의선 수석부회장은 취임 일성으로 '모빌 리티 서비스 기업'을 선언했다. 정보통신기술 발전과 함께 컴퓨터와 모 바일폰으로 들어갔던 세상의 모든 서비스 콘텐츠를 자동차로 끌어들 이겠다는 이야기다. 자율주행 자동차라는 물리적 수단을 활용하여 인 류가 지금껏 경험하지 못한 새로운 가치를 창출하는 기업이 되겠다고 선언한 것이다. 그리고 지난 수년간, 글로벌 서비스 콘텐츠 회사를 인 수 합병하거나 그들과 전략적 파트너십을 맺었고, AI 석학들을 영입하 거나 다양한 분야의 젊은 영재들을 끌어모으고 있다
Several years ago, Hyundai and Kia Motors Executive Vice Chairman, Euisun Chung, declared to become ‘a mobility service company’ upon his inauguration. He’s goal was to bring all the service contents of the world to the cars that once used to moved into computers and mobile phones with the development of information and communication technology. It means that he declared to make a company that creates new values that humanity has never experienced before by utilizing the physical means of autonomous vehicles. Hyundai and Kia Motors have been acquiring or merging global service contents companies or forming partnerships with them, recruiting AI scholars, and attracting young tales from various fields.
하지만 기술 발전으로 공급 초과 현상과 함께 생계 소비에서 가치 소비
사회로 전환되기 시작했고, 인터넷 발명으로 시작된 정보통신기술은
완벽히 수요자 중심 경제로 바꾸어 놓았다. 수요자 중심 경제는 시장
중심 경제를 의미하며, 시장이 원하는 걸 맞춤 생산할 수 있는 경제 시
스템이 경쟁 우위를 차지하게 된다. 기술 선진국들이 인더스트리 4.0
이나, 스마트팩토리 구축으로 제조 경쟁력을 키워 제2의 도약을 꿈꾸
게 된 배경이다.
Nevertheless, The advancement of technology has led to an excess of
supply and an opportunity for society to transition from spending for a
living to a society for value. In addition, the information and communication
technology society started with the invention of the Internet has
completely transformed the economy into a consumer-oriented economy.
A consumer-centered economy means a market-centered economy. An
economic system that can produce tailored to what the market wants can
dominate the competition. This is the background in which technologically
advanced countries have built Industry 4.0 or Smart Factory to increase
manufacturing competitiveness and dream of a second leap forward.
시장은 인간 사회의 모든 결핍과 고통이 응축되고 해결되는 곳이다.
시장에 모든 고통과 해답이 공존한다는 걸 증명한 사람이 애플의 창
업자 스티브 잡스다. 오늘날 세계인들의 아이디어 경연장이 된 애플
앱스토어는 시장의 작동 원리를 디지털 플랫폼화한 것이다. 애플과
골리앗 노키아와의 결투에서 앱스토어는 ‘다윗의 물맷돌’과 같은 위력
을 발휘했다.
The market is where all the deficiencies and sufferings of human society
are concentrated and resolved at the same time. Steve Jobs, the founder
of Apple, proved that all the pain and answers coexist in the market. Today,
Apple's App Store has become an idea contest for people around the
world, and this store is the best practice of a digital platform of the market
principle. When Apple battled with Nokia, which once used to be Goliath,
the App Store demonstrated the same power as 'David's sling stone'.
작금의 모든 글로벌 기업은 고객 서비스 플랫폼을 중심으로 모든 것들
을 연결하는 디지털 트랜스포메이션 구축에 사활을 걸고 있다. 시장과
생산 공장을 연결하여 시장 상황에 맞추어 회사의 모든 조직과 전략이
스스로 변신하도록 하려는 것이다.
Lately, all global companies are betting their lives and deaths on building
digital transformations that connect everything, centering on customer
service platforms. They all are putting their best efforts to make all the
organization and strategy of the company transform itself organically
according to the market situation by connecting the market and the
production plant.
1987년 텔스타 무역을 창업한 나의 실제 업무는 외국 설비 A/S였다.
여러 가지 능력 부족으로 불가피하게 선택했지만, IMF 시기에 설비 제
작 회사로 변신하며 오늘날 스마트팩토리 구축 및 위탁운영 서비스 기
업이 됐다. 나는 이 변화 과정에서 ‘좋은 설비’는 사후관리 서비스까지
라는 사고를 갖게 됐다. 서비스가 제품 가치를 결정하는 걸 수없이 체
험한 결과다. 우리가 제작한 공장 설비는 좋은 품질과 원가 경쟁력 그
리고 재고 없는 비즈니스를 하기 위한 수단일 뿐, 목적은 그걸 달성할
때 완성된다. 이런 경험 덕분에 자연스럽게 '스마트팩토리 구축 및 위
탁운영 서비스 기업'으로 비즈니스가 확장됐고, 맞춤형 설비라는 수단
을 생산하면서도 스마트팩토리 구축이라는 목적을 추구하는 엔지니어
링 서비스 기업이 된 것이다.
My actual job as I established Telstar International in 1987 was providing
after-sales service for imported overseas equipment. Due to the lack
of various abilities, I inevitably made a decision to transform Telstar
International into an equipment manufacturing company during the Asian
financial crisis in the late 1990’s. With this opportunity, Telstar has become
a service company that builds smart factories and carries out consigned
operations of the factories today. In the process of these changes, I
came to think that ‘good equipment' is the equipment that includes aftersales service. This is the result that I could have through my countless
experiences of services determining product value. The factory equipment
we made are just a means to enable our customers to do business
with good quality and cost competitiveness without leftover stock. This
purpose is accomplished only when the customers achieve such a
business. With such experiences Telstar’s business was spontaneously
enlarged into ‘a company building smart factory and providing service for
consigned operation’. It has become an engineering service company that
pursues the purpose of building a smart factory while producing a means
of customized equipment.
목적을 추구하는 조직과 사회는 실패가 없다.
이 세상의 모든 수단과 목적이 융합된다면 어떤 사회가 될까?
대한민국 모든 제조 기업이 가치를 추구하는 서비스 기업이 된다면 어
떻게 될까?
오늘도 즐거운 상상 덕분에 내 가슴은 뛴다.
An organization and a society that pursues a purpose never fail.
What kind of society would it become if all the means and purposes of this
world were fused?
What would happen if all the manufacturing companies in Korea become
service companies that pursue value?
My pulse tingles today as it has been because of these exciting
imagination.
2020 올해의 사진
사진으로 본 2020 텔스타
마음 따뜻한
텔스타의 겨울
2019년 12월 23일
텔스타-홈멜(주) 2019년 종무식
설레임 가득한
텔스타의 봄
2020년 03월 05일
텔스타-홈멜(주)-(재)광주그린카진흥원 업무 협약식
땀과 열정으로 타오르는
텔스타의 여름
2020년 08월 31일
텔스타-홈멜(주) 파트너 전체회의
2020년 09월 28일
텔스타-홈멜(주) 전 구성원 회의
한 뼘 더 성장하는
텔스타의 가을
2020년 10월 10일
텔스타-홈멜(주) 창립기념 행사